Elektrifikace a výkonnost byly vždy středem zájmu společnosti CUPRA. Značka je od svého založení nepřetržitě zastoupena například ve Formuli E a vyvinula vůbec první elektrický cestovní závodní vůz CUPRA e-Racer. Dnes se s vizí plně elektrické mobility značky CUPRA počítá více než kdy jindy, protože značka plánuje účast v závodě.
Při slavnostním otevření první CUPRA Garage v Evropě, v německém Hamburku, CUPRA oznámila svou účast v závodní sérii Extreme E a spojí své síly s ABT Sportsline jako hlavním partnerem závodního týmu, který pomůže sestavit tým inženýrů a jezdců pro tuto elektrickou Odyseu.
Co je závod Extreme E?
Závod Extreme E, který vyvinul zakladatel Formule E Alejandro Agag, si klade za cíl znovuobjevit motoristický sport. Přináší elektrické závody do nejodlehlejších koutů světa na čtyřech kontinentech, s místy konání v Arktidě, poušti, deštném pralese, na ledovcích a oceánech. Cílem je poukázat na problémy, které změna klimatu představuje pro různé ekosystémy, a zároveň předvést výkon plně elektrických SUV v extrémních podmínkách.
Lehké elektrické terénní závodní vozy se utkají v sérii závodů, které budou mít podobu kvalifikačních, semifinálových a finálových sprintů na dvoukolové trati o délce 8 km. Na podporu rovnosti žen a mužů v motoristickém sportu i na pracovišti budou týmy složeny z jednoho muže a jedné ženy, přičemž po prvním kole dojde ke střídání. Jako jezdec byl již potvrzen ambasador značky CUPRA Mattias Ekström, jezdkyně bude oznámena brzy.
Cílem závodu Extreme E je propagovat udržitelnost a využívání elektromobilů k ochraně planety - to je vize, které věří i CUPRA. Na Extreme E tak bude dohlížet nezávislá odborná komise složená z vědců z univerzit v Cambridge a Oxfordu. Organizátoři akce navíc navrhli, že celá akce bude přepravována na speciálně upravené nákladní lodi královské pošty, která bude fungovat jako mobilní výzkumná laboratoř životního prostředí.
Akademie CUPRA e-racing
Během tiskového brífinku vedoucích představitelů společností CUPRA, ABT a Extreme E oznámil generální ředitel CUPRA, Wayne Griffiths, že CUPRA pracuje na vytvoření první akademie elektrických závodních vozů na světě. V rámci tohoto nového projektu, který podtrhuje průkopnickou roli značky ve světě motorsportu, přispěje CUPRA k rozvoji elektrických závodů tím, že vyškolí novou generaci závodníků. K zahájení nové akademie značka využívá svůj vlastní vývoj prvního elektrického cestovního vozu CUPRA e-Racer.
Více než kdy jindy jsme všichni v závodě s časem o lepší budoucnost. A tento závod můžeme vyhrát pouze společně.
Claudia Hürtgen
Je jednou z nejvýznamnějších evropských závodnic, která dosáhla úspěchů v různých šampionátech cestovních a sportovních vozů. V roce 2005 se stala první ženou, která od roku 1998 vyhrála vytrvalostní šampionát VLN. Naposledy Hürtgenová startovala v německém závodě ADAC GT4 a popatnácté ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu. Po 25 letech strávených v motoristickém sportu se Hürtgenová nyní pouští do zcela nové a vzrušující výzvy ve voze Extreme-E.
**Mattias Ekström
**Švédské eso pokračuje ve své 22leté historii u ABT Sportsline. Ekström se ve světě motorsportu proslavil jako dlouholetý tovární jezdec Audi a stal se dvojnásobným mistrem DTM. Poté se svým týmem EKS startoval v mistrovství světa FIA v rallycrossu, kde Ekström v roce 2016 získal titul mistra světa. Ekström se v roce 2019 stal e-ambasadorem společnosti CUPRA a součástí naší budoucnosti elektromobility na závodních tratí.
Sledujte nás na Instagramu @CUPRA_Official nebo na Twitteru @CUPRA_Racing.
Uváděné ceny jsou pouze orientační, doporučené importérem značky CUPRA (Porsche Česká republika s.r.o.), včetně DPH a nejsou nabídkou ve smyslu ust. § 1732 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Aktuální cenu a specifikaci vybraného modelu Vám na požádání sdělí Váš autorizovaný prodejce vozů CUPRA. Fotografie jsou pouze ilustrativní a vyobrazené vozy mohou obsahovat prvky příplatkové výbavy.
Spotřeba paliva a emise CO2
Upozornění / výhrada k hodnotám spotřeby paliva a emisím CO2
Vzhledem k možné probíhající homologaci jednotlivých konfigurací vozidel se hodnoty spotřeby paliva, elektrické energie a emisí CO2 u vozidla dle této nabídky mohou nepatrně lišit od hodnot uvedených v dřívějších propagačních materiálech či technickém průkazu dodaného vozidla. Prodejce, dovozce ani výrobce nenese žádnou odpovědnost za skutečnost, že se v budoucnu nově komunikované hodnoty (např. v době uzavření smlouvy či registrace vozidla) budou lišit. Dále je třeba vzít na vědomí, že dodatečná výbava vozu a příslušenství (např. vestavěné díly, formáty pneumatik atd.) mohou měnit relevantní parametry vozidla jako hmotnost, valivý odpor a aerodynamiku a ve spojitosti s povětrnostními a dopravními podmínkami a individuálním stylem jízdy mohou ovlivnit spotřebu paliva, spotřebu elektrické energie a emise CO2 jakož i výkonnostní ukazatele vozidla.