DarkRebel

UrbanRebel

Modely

Novinka
CUPRA
Tavascan
Novinka
CUPRA
Born
Od 1 259 900
CUPRA
Formentor
Od 889 900
CUPRA
Leon
Od 809 900
CUPRA
Leon Sportstourer
Od 829 900
CUPRA
Ateca
Od 1 499 900
Concept Cars
DarkRebel
Concept Cars
UrbanRebel

Jdeme na to.

Technologie závodních vozů se v posledních desetiletích vyvinula. Vezměte si například CUPRA TCR. Přepracovaná převodovka DSG poskytuje lepší výkon a umožňuje řidiči plně zažít svůj výkon 350 k. Její šestistupňová sekvenční převodovka, elektronické řízení, vylepšené mapování, zvýšený úhel řízení a volant s ještě více funkcemi - to všechno vyvolává dojem, že je to auto někde z budoucnosti.

Podobně rychle se vyvíjí i závodní videohry. Od realistické 3D grafiky a působivé umělé inteligence až po joysticky se zpětnou vazbou a možnostmi online multiplayeru. Dnešní hry slibují, že nás ponoří do kompletního a téměř reálného závodního zážitku. Ano, je to pořád jen hra, určená především pro fanoušky opravdových závodů, ale co na ně říkají profesionální řidiči?

Zeptali jsme se světových šampionů, které jsme nedávno přivítali na palubě CUPRA. Patří mezi ně Daniel Haglöf, spoluzakladatel společnosti PWR Racing. Dále mladý Mikel Azcona, také z PWR Racing a držitel titulu loňského šampionátu TCR Europe. Třetí je Tom Coronel z Comtoyou Racing, pilot s nejdelší historií v soutěži TCR. A v neposlední řadě Aurélien Panis, také z Cometoyou Racing, který získal 6 vítězství a 17 pódií v pouhých 24 letech. Jedná se o piloty, kteří budou závodit za CUPRA ve vozech CUPRA TCR v nadcházející sezóně 2019 World Touring Car Cup (WTCR).

Co si myslíte o závodních hrách? Jsou dostatečně reálné?

 

Daniel Haglöf: Závodní videohry jsou úžasné. Já a někteří z mých závodních přátel jsme spolu občas hráli. Je to vlastně stejný pocit závodění, jako když závodíte ve skutečném autě, hlavně když hrajete s přáteli a sedíte ve stejné místnosti. Miluji ten pocit, na okruhu, ale i ve videohrách. Mám stejný adrenalin, stejné pocity a soustředění. Pokud můžu zůstat opravdu soustředěný ve videohře, mohu to určitě udělat i v závodním autě.

 

Mikel Azcona: Závodní videohry jsou velmi užitečné. Můžete se naučit stopy na okruzích, na kterých jste nikdy nebyli. To je pro mě velmi důležité, zejména letos. Čeká na mě 8 nových okruhů, které potřebuji znát. Musíte hrát, abyste jezdili rychleji.

 

Tom Coronel: Závodní videohry jsou velmi podobné tomu, co zažíváte na reálných tratích. Říkám tomu 2D vs. 3D. Ve videohrách je to 2D, takže vám pořádně kus chybí. Řekněme, že je to 66,666% z reality. Když vidím, jak daleko se mladí řidiči dostanou s videohrami, přemýšlím, kde bychom dnes byli, kdybychom je měli tehdy taky. 

 

Aurélien Panis: Máte různé simulátory, některé z nich opravdu blízké skutečnému závodění. Pracuji s nimi hodně, například abych se naučil novou stopu. Ale vždy máte nějaký rozdíl mezi virtuálním a skutečným závodem. Je opravdu těžké simulovat realitu do posledního detailu. Ale jako trénink nebo na memorizaci stopy, nebo i na některá nastavení auta je to pro nás dobrá věc.

Jak se cítíte ve vaší nové životní pozici, jako pilot CUPRA?

 

Daniel Haglöf: Mám ve Švédsku CUPRU Ateca jako auto pro sebe. Je to skvělé auto. Přiznám se, že cítím obrovské zapálení pro tuto značku. Takže, soutěžit na světové scéně s touto značkou je pro mě taky skvělé.

 

Mikel Azcona: Jsem se značkou CUPRA už 4 roky. Takže jsme v podstatě už jako rodina, znám tady všechny. V loňském roce jsem s nimi vyhrál TCR Europe a letos se budeme snažit ještě o něco víc.

 

Tom Coronel: CUPRA je pěkná rostoucí značka, která má nyní svůj vlastní charakter - a ten mi sedí. CUPRA jsem si vybral hlavně kvůli týmu. Tam mám dobrý pocit. Z lidí, co za ní stojí.

 

Aurélien Panis: Myslím, že CUPRA je jedním z nejlepších vozů TCR. V minulosti jsme viděli, že CUPRA vždy bojuje o vítězství, vždy bojuje o mistrovské tituly… Jsem opravdu hrdý na to, že jsem nyní řidič CUPRA.

A jak se cítíte, když řídite CUPRA TCR v reálném životě?

 

Daniel Haglöf: CUPRA TCR je vítězné auto, protože ho už dobře známe. Je to ta správná směs spolehlivosti a výkonu. Perfektní auto pro mistrovství světa.

 

Mikel Azcona: CUPRA TCR je dobré auto pro vysokorychlostní rohy a brzdné body. Je zábavné při plné rychlosti, protože není těžké řídit a snadno vás nechá jet opravdu rychle.

 

Tom Coronel: S CUPRA TCR můžete vyhrát závody. Pokud cítíte šanci, můžete věřit, že to půjde.

 

Aurélien Panis: V CUPRA TCR se cítím opravdu dobře. Je opravdu silné, konzistentní a drží se na trati. To bude pro nás velmi důležité, abychom získali body a vyhrávali závody.

Chcete znát výsledky a novinky ze závodů WTCR 2019? Sledujte @cupra_racing na Twitteru a nic vám neuteče.