Když se řekne závodní okruh, většina lidí si vybaví burácení motorů. Ale budoucnost závodění nebude o tom, kdo budeme mít nejhlučnější motor - bude to především o vysokých výkonech a inovacích. A je možné, že by nejvýkonnější motor byl zároveň motorem nejtišším? Značka CUPRA ví, že opravdová síla pochází zevnitř. Je proto připravena otevřít kapotu a ukázat světu, co se pod ní ukrývá.
CUPRA e-Racer, první vozidlo, které zcela naplňuje technické regulace E-TCR, úspěšně otestovalo své první kolo na okruhu v Chorvatsku. S pomocí nadšenců a expertů na automobilové baterie z firmy Rimac Technology jsme otestovali e-Racer v různých rychlostních situacích, abychom se ujistili, že všechny jeho čtyři elektromotory poskytují celistvou a vyladěnou kontrolu trakce. Zatímco některé elektromobily trpí na problémy pramenící z využití pokročilých kontrolních systémů, CUPRA e-Racer dokončil první testování bez jakýchkoliv problémů. Bylo to poprvé, kdy se kompletně elektrické závodní auto CUPRA mohlo zakousnout do závodního asfaltu. Byl to první krok k naplnění naší vize o budoucnosti závodění.
''Je to první elektromobil vyvinutý pod značkou CUPRA a zároveň je to první plně elektrické závodní vozidlo. Když dojelo do depa po opravdu tvrdém testu na okruhu, prvotní obavy z komplexních propojení všech elektronických systému, které v autě jsou, rychle vymizely. Zavalila nás vlna optimismu. '' uvedl Xavier Serra, vedoucí Technického vývoje v divizi CUPRA Racing. ''Je to pro nás jasný krok kupředu ve snaze rozšiřování potenciálu automobilových závodů a toho, jak je prožíváme.''
Cupra e-Racer svým prvním úspěchem naplno ukázal možnosti tohoto stále tajemného ''elektrického stroje'', ale zároveň ukázal světu, že profesionální závody elektromobilů nejsou jen jednou z možností rozvoje, ale spíš blízkou budoucností závodění na okruhu. A e-Racer tady bude i nadále, aby tento směr budoucnosti závodů definoval.
Všechny elektronické systémy přesvědčily svou funkčností a všechny čtyři elektromotory jsou správně kalibrovány. Ale to je jen začátek toho, co nás čeká na naší dlouhé cestě. Víme, že jsme schopni dosáhnout mnohem víc. To je důvod, proč jsme se rozhodli vzít CUPRA e-Racer na okruh Castelloli, abychom mohli dále inovovat a ladit i ty nejmenší detaily všech sofistikovaných elektronických systému. Chceme toto vozidlo dotlačit až na hranici možného. V říjnu 2018 jsme se dokonce dostali do bodu, kdy byl CUPRA e-Racer představen na barcelonském Circuit de Catalunya jako součást doprovodného programu záverečného závodu TCR Europe, čímž úspěšně otevřel dveře do budoucnosti závodů ETCR.
Pro opravdové milovníky závodění totiž není důležité jen to, co je na okruhu slyšet nebo vidět. Je to pocit, plný výkonu a rychlosti, zapsaný hluboko v jejich DNA.
Více informací
Pro další novinky ze světa CUPRA sledujte @cupra_official na Instagramu nebo @CUPRA_Racing na Twitteru, kde zveřejňujeme nejaktuálnější zprávy.
Uváděné ceny jsou pouze orientační, doporučené importérem značky CUPRA (Porsche Česká republika s.r.o.), včetně DPH a nejsou nabídkou ve smyslu ust. § 1732 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Aktuální cenu a specifikaci vybraného modelu Vám na požádání sdělí Váš autorizovaný prodejce vozů CUPRA. Fotografie jsou pouze ilustrativní a vyobrazené vozy mohou obsahovat prvky příplatkové výbavy.
Spotřeba paliva a emise CO2
Upozornění / výhrada k hodnotám spotřeby paliva a emisím CO2
Vzhledem k možné probíhající homologaci jednotlivých konfigurací vozidel se hodnoty spotřeby paliva, elektrické energie a emisí CO2 u vozidla dle této nabídky mohou nepatrně lišit od hodnot uvedených v dřívějších propagačních materiálech či technickém průkazu dodaného vozidla. Prodejce, dovozce ani výrobce nenese žádnou odpovědnost za skutečnost, že se v budoucnu nově komunikované hodnoty (např. v době uzavření smlouvy či registrace vozidla) budou lišit. Dále je třeba vzít na vědomí, že dodatečná výbava vozu a příslušenství (např. vestavěné díly, formáty pneumatik atd.) mohou měnit relevantní parametry vozidla jako hmotnost, valivý odpor a aerodynamiku a ve spojitosti s povětrnostními a dopravními podmínkami a individuálním stylem jízdy mohou ovlivnit spotřebu paliva, spotřebu elektrické energie a emise CO2 jakož i výkonnostní ukazatele vozidla.