- CUPRA Design House prezentuje odvážnou kolekci udržitelných zavazadel ze spolupráce se společností Harper Collective
- V expozici CUPRA Open Space v Mnichově byla představena vůně CUPRA Scent otevírající nové možnosti zážitků se značkou CUPRA
- CUPRA dává nahlédnout také do nové fáze pokračujícího partnerství s barcelonskými návrháři šperků MAM
- Vesmír značky CUPRA se i nadále rozpíná nečekanými spolupracemi a novými návrhy divize CUPRA Design House
Praha, 10-09-2025 – CUPRA na letošním autosalonu IAA Mobility v Mnichově prezentuje nejnovější plody vývoje divize CUPRA Design House. Značka s rebelským duchem pokračuje v experimentech a kooperacích za hranicemi automobilového průmyslu, a přináší tak svého jedinečného ducha i do světa módy, doplňků a parfémů.
Harper Collective x CUPRA
CUPRA spojila síly s progresivní značkou Harper Collective, kterou založili Jaden Smith a Sebastian Manes. Ze společného tvůrčího projektu vzešla odvážná kolekce udržitelných zavazadel.
Kolekce inspirovaná nezaměnitelnou DNA designu značky CUPRA se vyznačuje charakteristickými prvky, jakými jsou povrchová úprava v ikonickém odstínu Century Bronze nebo podšívka ze syntetické tkaniny Ultrasuede, a připomíná tak vizionářské koncepční vozy značky.
„Naše nová spolupráce se společností Harper Collective vychází ze společné snahy vytvářet nové způsoby, jak si užívat cestování. Nekonvenční přístup našeho partnera ukazuje, že výkony, odpovědnost a skvělý design jsou vzájemně slučitelné, což je něco, co rezonuje i s našimi představami u značky CUPRA,“ řekl Ignasi Prieto, generální ředitel značky CUPRA.
Tento produkt, vyráběný z odpadu vyloveného z oceánů (30 % v jeho složení tvoří ztracené rybářské sítě a 40 % recyklovaný plast ze skládek odpadů), byl navržen s maximálním ohledem na udržitelnost. Tato spolupráce svým progresivním a odpovědným přístupem nově definuje budoucnost cestování. Součástí kolekce jsou tři modely: Cabin (kabinové zavazadlo), Cabin Expandable (roztažitelné kabinové zavazadlo) a Trunk (cestovní kufr). V designu každého z nich se snoubí inovace s funkčností a stylem.
Sebastian Manes, spoluzakladatel společnosti Harper Collective, k tomu říká: „CUPRA ukazuje divizí CUPRA Design House svou vůli posouvat hranice designu. Tato nová kolekce je výsledkem společného postoje, který směřuje k přepisování pravidel a vytváření výjimečných produktů při současném zpochybňování kultury věcí na jedno použití.“
Kolekce Harper Collective x CUPRA je nyní exkluzivně nabízena po dobu dvou týdnů v Mnichově – v obchodním domě Oberpollinger a v showroomu CUPRA City Garage Mnichov. Od 22. září pak bude k dispozici online na oficiálních webových stránkách značek CUPRA a Harper Collective a dále také ve všech dalších showroomech CUPRA City Garage a CUPRA Garage i v obchodě Harper Collective v obchodním domě Selfridges London.
Vichy Catalan x CUPRA
Výsledek spolupráce značek CUPRA a Vichy Catalan je po úspěšném debutu ve Španělsku a Velké Británii nyní uváděn na trh také v Německu, a to u příležitosti právě probíhajícího autosalonu IAA Mobility v Mnichově.
CUPRA Drink, vytvořený ve spolupráci se značkou Vichy Catalan, je odvážným a nekonvenčním nápojem, do něhož je namíchán pikantní říz zázvoru ve spojení s aromatickou svěžestí limetky a charakteristickým perlením přírodní minerální vody Vichy Catalan.
Elektrizující aroma nápoje s přírodním složením si nyní budou moci vychutnávat i němečtí fanoušci značky CUPRA. CUPRA Drink je k dispozici v showroomech CUPRA City Garage jako součást vícesmyslového zážitku se značkou CUPRA, který vyjadřuje jejího odvážného a progresivního ducha.
MAM x CUPRA
CUPRA nabízí v rámci IAA také první pohled na připravovanou kolekci lifestylových módních doplňků vznikajících ve spolupráci s barcelonskou značkou MAM. Kolekce bude zahrnovat pět jedinečných produktů. Značka MAM vdechla do pojetí produktové řady kabelek a klíčenek, jejichž tvarové řešení zrcadlí zaměření značky na inovace a emocionální design, svůj provokativní přístup.
První upoutávka na tuto novou kolekci se objevila již v dubnu na prezentaci divize CUPRA Design House na Milánském týdnu designu, kde značka odhalila koncept multifunkční vesty s integrovaným batohem, který inspiroval nový design kabelek. CUPRA nyní na těchto kreativních základech připravuje představení plnohodnotné produktové řady.
V centru elektrické zóny expozice CUPRA Open Space – v prostoru, který návštěvníky pohltí příběhy stojícími za jednotlivými produkty – se nachází instalace, jež prezentuje evoluci od původního prototypu batohu až po finální design kabelky a vizuálně zachycuje tvůrčí cestu.
Instalace kromě kabelek poutá pozornost také schránkou pro členy a náramky vytvořenými značkou MAM. Jedná se o první výsledky probíhající spolupráce mezi oběma značkami. Kolekci završuje několik klíčenek, které stírají hranice mezi funkčností a designem i mezi módními doplňky a klenoty. Tyto prvky společně tvoří souvislý příběh evoluce designu, z něhož je patrná schopnost značky CUPRA kombinovat v každém produktu výkony, styl a vyprávění příběhů.
CUPRA Scent
CUPRA představuje prostorový parfém CUPRA Scent vyvinutý ve spolupráci se společností LUCTA a s využitím olfaktorických znalostí nadace Fundación Ernesto Ventós. S touto vůní se přítomní vydají na podmanivou smyslovou cestu, která poukazuje na elektrické sportovní výkony, okouzlující design a nekonvenční esenci značky.
CUPRA tak otevírá novou kapitolu v průzkumu pěti smyslů a evoluci způsobů, jimiž lidé značku vnímají, prožívají a uchovávají v paměti. CUPRA Scent je jako parfém, který svým složením probouzí emoce, odvážným vyjádřením DNA značky CUPRA vydestilované na parfém.
Tento čichový zážitek začíná svěží vůní bergamotu, energickým středomořským poryvem, který probouzí smysly. Pak přicházejí nečekané vůně papričky jalapeño a zázvoru, které uvolňují elektrizující energii zesílenou šafránem, energetickou jiskrou, která zrcadlí sportovní výkony z DNA automobilů CUPRA.
Poté, co se parfém usadí, spojí se vůně santalového dřeva s hlazenicí, mechem, pižmem a jantarem, čímž vzniká dojem vášnivosti a sofistikovanosti – nezaměnitelný pocit, který vyvolává představu, že člověk sedí uvnitř vozu CUPRA.
CUPRA Scent bude pro fanoušky a zákazníky brzy k dispozici v showroomech CUPRA City Garage. Vůni CUPRA si budou moci užívat doma i ve svých vozech prostřednictvím exkluzivní řady pečlivě vyrobených parfémových produktů.
CUPRA Design House
Vesmír značky CUPRA, která zkoumá nové způsoby, jak navazovat spojení se svým Kmenem, se i nadále rozpíná za hranice automobilového průmyslu. Divize CUPRA Design House, představená poprvé na Milánském týdnu designu 2025, je prostorem pro experimentování a spolupráci, v němž se nekonvenční přístup značky CUPRA soustředí na tři oblasti: CUPRA Collection, CUPRA Collabs a CUPRA Beyond.
Změna potřebuje řidiče - CUPRA je přesvědčena o tom, že opravdový pokrok přichází s radikálním přerodem, vymykáním se očekávání a zpochybňováním konvencí. Tato značka od svého uvedení na trh v roce 2018 transformuje automobilový průmysl jako iniciátor tvořivosti a průkopník změny.
CUPRA během pouhých sedmi let uvedla na trh sedm modelů a prodala na celém světě více než 800 000 vozů. Každý model CUPRA se vyznačuje energickou expresivitou, sofistikovaným designem a nespoutanými sportovními výkony. Plnohodnotné produktové portfolio zahrnuje modely CUPRA Ateca, historicky první vůz s logem CUPRA; CUPRA Leon, nově navržený a vylepšený jako samostatný model CUPRA; CUPRA Formentor, první vůz vyvinutý exkluzivně touto značkou a dosud nejprodávanější model společnosti; CUPRA Born, první 100% elektromobil značky; CUPRA Tavascan, zcela elektrické SUV kupé; a CUPRA Terramar, sportovní SUV značky. V roce 2026 rozšíří produktovou řadu CUPRA Raval, radikální interpretace městského elektromobilu v podání značky CUPRA.
CUPRA je víc než jen automobilem. Je přesvědčením. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří bojují proti konvencím a překračují hranice, před nimiž se ostatní zastavují. Mezi jeho členy patří mimo jiné nejúspěšnější španělský olympionik Saúl Craviotto, filmový režisér J. A. Bayona, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která již dvakrát v řadě získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award. Značka CUPRA, jež s posedlostí sobě vlastní vyvolává emoce na silnicích i mimo ně, je také oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů Premier Padel Tour a spolu s týmem Kiro Race Co hrdým účastníkem závodního seriálu pro elektricky poháněné monoposty Formule E.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.
Porsche Česká republika s.r.o.
Filip Stoulil
PR Komunikace SEAT I CUPRA
Tel.: +420 739 546 542
Mail: [email protected]
AC&C Public Relations s.r.o.
Zorka Mašková
Senior Key Account Manager
Tel.: +420 736 751 151
Mail: [email protected]