• Prototyp interiéru CUPRA Sensorial Capsule představený na Milánském týdnu designu 2025 prezentuje nový způsob, jímž budou navrhovány interiéry budoucích modelů značky
  • Světlo a zvuk se stanou klíčovými prvky, které budu vylepšovat řidičům zážitky z jízdy
  • Budoucí designová strategie značky CUPRA je umocněna použitím parametrického designu, aditivní výroby a nového transparentního materiálu

Praha, 09-06-2025 – Usednout do prototypu interiéru CUPRA Sensorial Capsule je jako vstoupit do budoucího vesmíru interiérového designu značky CUPRA, v němž se překvapivým a jedinečným způsobem snoubí technologie s hmotnými aspekty a duší. „Naším cílem bylo reinterpretovat progresivní sportovnost a vyjádřit syrové, autentické emoce, které definují propojení mezi řidičem a jeho vozem,“ říká Francesca Sangalliová, kreativní ředitelka divize CUPRA Design House. Prototyp interiéru CUPRA Sensorial Capsule byl odhalen na Milánském týdnu designu 2025 jako designové cvičení, které prezentuje vzhled interiérů budoucích automobilů CUPRA. Je to nahlédnutí do budoucnosti, které klade při vytváření jedinečných zážitků důraz na smysly.

Holistický zážitek. CUPRA Sensorial Capsule rozvíjí designový styl značky CUPRA z holistického hlediska. Tento průzkum „se zaměřuje na binomické interakce mezi řidičem a jeho vozem CUPRA, přičemž automobil v něm není prezentován jako stroj, ale živá bytost,“ vysvětluje Francesca. Prostředí uvnitř vozu intuitivně reaguje na gesta, preference a emoce, čímž vytváří pevné, souvislé a organické spojení mezi uživatelem a vozem.

Světlo a zvuk jako hmatatelné materiály. Jedinečný zážitek je vytvářen prostřednictvím světla a zvuku počínaje novým klíčovým komponentem, jímž je hranol, který je „duší vozu. Je to prvek, který koordinuje celý zážitek a od něhož všechno začíná,“ říká designérka. Uvnitř hranolu, který je vyroben z transparentního materiálu, je kus mědi, kovu, který je od založení značky

jejím charakteristickým znakem. Interakce s hranolem aktivuje v interiéru různé světelné a akustické scénáře propojené se specifickými jízdními režimy.

Propojení s řidičem. Propojení s řidičem přesahuje smyslové zážitky. Materiály a výrobní postupy použité v interiéru, jak na sedadlech, tak v texturách na konzole a výplních dveří, jsou evolucí materiálů a výrobních postupů používaných v již vyráběných modelech značky CUPRA, například parametrického designu a aditivní výroby. CUPRA se tak i nadále zaměřuje na udržitelnost používáním technologií, které minimalizují odpad a propojují design s řemeslnou zručností. „Použitím parametrického designu pod povrchem jsme dosáhli toho, že povrch vypadá jako živá bytost, která má kosti a je pokryta kůží,“ říká Francesca. Metoda aditivní výroby byla použita nejen k vytvoření povrchů, ale také na opěrkách hlavy na sedadlech, které jsou čalouněny 3D úpletem. „Výsledkem je estetický dojem, jehož lze dosáhnout pouze pomocí 3D technologie a který je dokonale přizpůsoben požadovaným tvarům, aniž by docházelo k plýtvání materiálem. Tato technologie nám také umožňuje zkoušet jedinečné, nové přístupy k designu a estetickému pojetí,“ dodává na závěr designérka.

01 CUPRA SENSORIAL CAPSULE Prototyp interiéru CUPRA Sensorial Capsule představený na Milánském týdnu designu 2025 prezentuje nový způsob, jímž budou navrhovány interiéry budoucích modelů značky

02 CUPRA SENSORIAL CAPSULE Světlo a zvuk se stanou klíčovými prvky, které budu vylepšovat řidičům zážitky z jízdy

03 CUPRA SENSORIAL CAPSULE Budoucí designová strategie značky CUPRA je umocněna použitím parametrického designu, aditivní výroby a nového transparentního materiálu

04 CUPRA SENSORIAL CAPSULE

05 CUPRA SENSORIAL CAPSULE Propojení s řidičem přesahuje smyslové zážitky

06 CUPRA SENSORIAL CAPSULE Jedinečný zážitek je vytvářen prostřednictvím světla a zvuku

07 CUPRA SENSORIAL CAPSULE Usednout do prototypu interiéru CUPRA Sensorial Capsule je jako vstoupit do budoucího vesmíru interiérového designu značky CUPRA, v němž se překvapivým a jedinečným způsobem snoubí technologie s hmotnými aspekty a duší

CUPRA je přesvědčena o tom, že opravdový pokrok přichází s radikálním přerodem, vymykáním se očekávání a zpochybňováním konvencí. Tato značka od svého uvedení na trh v roce 2018 transformuje automobilový průmysl jako iniciátor tvořivosti a průkopník změny.

CUPRA během pouhých sedmi let uvedla na trh sedm modelů a prodala na celém světě více než 800 000 vozů. Každý model CUPRA se vyznačuje energickou expresivitou, sofistikovaným designem a nespoutanými sportovními výkony. Plnohodnotné produktové portfolio zahrnuje modely CUPRA Ateca, historicky první vůz s logem CUPRA; CUPRA Leon, nově navržený a vylepšený jako samostatný model CUPRA; CUPRA Formentor, první vůz vyvinutý exkluzivně touto značkou a dosud nejprodávanější model společnosti; CUPRA Born, první 100% elektromobil značky; CUPRA Tavascan, zcela elektrické SUV kupé; a CUPRA Terramar, sportovní SUV značky. V roce 2026 rozšíří produktovou řadu CUPRA Raval, radikální interpretace městského elektromobilu v podání značky CUPRA.

CUPRA je víc než jen automobilem. Je přesvědčením. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří bojují proti konvencím a překračují hranice, před nimiž se ostatní zastavují. Mezi jeho členy patří mimo jiné nejúspěšnější španělský

olympionik Saúl Craviotto, filmový režisér J. A. Bayona, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která již dvakrát v řadě získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award. Značka CUPRA, jež s posedlostí sobě vlastní vyvolává emoce na silnicích i mimo ně, je také oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů Premier Padel Tour a spolu s týmem Kiro Race Co hrdým účastníkem závodního seriálu pro elektricky poháněné monoposty Formule E.

Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.

Porsche Česká republika s.r.o. Filip Stoulil PR Komunikace SEAT I CUPRA Tel.: +420 739 546 542 Mail: [email protected] cupraofficial.cz AC&C Public Relations s.r.o. Zorka Mašková Senior Key Account Manager Tel.: +420 736 751 151 Mail: [email protected]