Odstavení sítí 2g a 3g mobilními operátory

Sítě 2. a 3. generace

PROVOZOVATELÉ MOBILNÍCH SÍTÍ UKONČUJÍ PROVOZ SÍTĚ 2G/3G

Provozovatelé mobilních komunikačních sítí zveřejnili své rozhodnutí o postupném ukončení provozu sítí 2G a 3G. Podle dostupných informací zahájí provozovatelé mobilních komunikačních sítí proces postupného vyřazování sítí 2G a 3G z provozu na konci roku 2025, a to nejprve v zemích, jakými jsou Norsko, Švédsko, Rakousko, Řecko a/nebo Izrael. Následně bude proces rozšířen i do zbývajících částí světa. Rozhodnutí o ukončení provozu sítí 2G a 3G bude mít dopady na různé části společnosti včetně automobilového průmyslu.

Změna se dotkne například funkcí a/nebo služeb v modelech CUPRA, které ještě spoléhají na sítě 2G a 3G. Konkrétně se jedná o následující funkce, resp. služby:

SLUŽBY CUPRA ZALOŽENÉ NA KONEKTIVITĚ

Modely CUPRA se systémem GEN3 (před normou EHK OSN) nabízejí služby CUPRA pro síťově propojené automobily (tj. plánování servisu, poloha zaparkovaného vozu, stav vozidla, online aktualizace mapových podkladů nebo uzamknutí a odemknutí vozu na dálku), které stále ještě spoléhají na sítě 2G/3G.

CUPRA pracuje na bezdrátové aktualizaci softwaru (očekáváme spuštění akce v průběhu roku 2025), aby naši zákazníci mohli i nadále využívat služby CUPRA pro síťově propojené automobily. Aktualizace se bude týkat modelů se systémem GEN3 nesplňujícím ještě normu EHK OSN (viz tabulka níže (*)) a jejich uživatelům umožní užívat si služby CUPRA pro síťově propojené automobily.

VEŘEJNÉ NOUZOVÉ VOLÁNÍ

Modely CUPRA se systémy GEN3 a GEN4 (v nesouladu i souladu s normou EHK OSN) byly zkonstruovány v souladu s tehdy platnou legislativou a široce uznávanými standardy, a proto u funkce veřejného nouzového volání ještě spoléhají na sítě 2G/3G.

CUPRA přijala následující opatření, aby svým zákazníkům zajistila možnost i nadále využívat přínosy nouzového volání v případě nehody:

Pro vozidla poprvé prodaná v evropských zemích:

- Vozidla vyrobená po listopadu 2024: zavedení služby soukromý eCallve všech modelech. Těchto vozů se proto výše uvedená záležitost netýká.

- Vozidla vyrobená před listopadem 2022 byla vybavena službou soukromý eCall. Těchto vozů se proto výše uvedená záležitost netýká.

- Vozidla vyrobená mezi listopadem 2022 a listopadem 2024 (a vozy Born vyrobené mezi zářím 2021 a únorem 2022): CUPRA aktivně pracuje na realizaci řešení pro soukromý eCall ještě před ukončením provozu sítí 2G/3G. (viz tabulka níže (**)).

Poznámka: Modely Ateca, Terramar a Tavascan jsou vybavovány systémem soukromý eCall od zahájení výroby, a proto se těchto vozů výše uvedená záležitost netýká.

Pro vozidla poprvé prodaná v mimoevropských zemích:

- Funkce veřejný eCall nebude po ukončení provozu sítí 2G/3G dostupná, protože technické řešení pro zavedení služby soukromý eCall je v současnosti nerealizovatelné.

Zůstaňte v obraze. Vše, co byste měli vědět ze světa CUPRA.

CUPRA newsletter

Uváděné ceny jsou pouze orientační, doporučené importérem značky CUPRA (Porsche Česká republika s.r.o.), včetně DPH a nejsou nabídkou ve smyslu ust. § 1732 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Aktuální cenu a specifikaci vybraného modelu Vám na požádání sdělí Váš autorizovaný prodejce vozů CUPRA. Fotografie jsou pouze ilustrativní a vyobrazené vozy mohou obsahovat prvky příplatkové výbavy.


Spotřeba paliva a emise CO2

Upozornění / výhrada k hodnotám spotřeby paliva a emisím CO2

Vzhledem k možné probíhající homologaci jednotlivých konfigurací vozidel se hodnoty spotřeby paliva, elektrické energie a emisí CO2 u vozidla dle této nabídky mohou nepatrně lišit od hodnot uvedených v dřívějších propagačních materiálech či technickém průkazu dodaného vozidla. Prodejce, dovozce ani výrobce nenese žádnou odpovědnost za skutečnost, že se v budoucnu nově komunikované hodnoty (např. v době uzavření smlouvy či registrace vozidla) budou lišit. Dále je třeba vzít na vědomí, že dodatečná výbava vozu a příslušenství (např. vestavěné díly, formáty pneumatik atd.) mohou měnit relevantní parametry vozidla jako hmotnost, valivý odpor a aerodynamiku a ve spojitosti s povětrnostními a dopravními podmínkami a individuálním stylem jízdy mohou ovlivnit spotřebu paliva, spotřebu elektrické energie a emise CO2 jakož i výkonnostní ukazatele vozidla.