STÁTNÍ DOTACE NA ELEKTROMOBILY

Uvažujete nad nákupem elektromobilu? Pořízení nebylo jednodušší, nyní navíc s možností čerpání státní dotace až 200 000 Kč.

Dotační program "Záruka Elektromobilita - I. výzva"

Ministerstvo průmyslu a obchodu nabízí dotační program "Záruka Elektromobilita - I. výzva" na nákup vozidel s bezemisním pohonem včetně neveřejné dobíjecí infrastruktury.

Na co lze dotaci použít:

Kdo může o dotaci zažádat?

  • Podniky všech velikostí s výjimkou podniků, které jsou vlastněny územně správními celky.

Podpora v zajímavé výši

  • **Finanční příspěvek max 200 tis. Kč na osobní vozy (M1) s pořizovací cenou do 1 500 000,- Kč bez DPH. **Pro užitkové vozy (N1) příspěvek max 250 tis. Kč, pro vozy kategorie N2 příspěvek max 300 tis. Kč.
  • Finanční příspěvek na AC dobíjecí stanici max 50 tis. Kč, na DC stanici (do 40 kW) max 100 tis. Kč, na DC stanici (nad 40 kW) max 150 tis. Kč.
  • Podpora je poskytována formou bankovní záruky za komerční úvěr od leasingové společnosti/komerční banky v kombinaci s finančním příspěvkem.

Časové období pro podání dotace

  • Předpokládaný termín příjímání žádostí březen 2024 - 30. 9. 2025 nebo do vyčerpání alokace

Podmínky podpory

Na co lze dotaci uplatnit?

Nový vůz (dodaný do 6 měsíců ode dne prvního uvedení do provozu, s nájezdem méně než 6 000 km.

  • Financování vozu úvěrem. Délka úvěru činí minimálně 12 měsíců. Wallbox lze pořídit i hotově. Přejít na stránky VW FS.
  • Nelze pořídit samostatnou dobíjecí stanici bez bezemisního vozidla.
  • Finanční příspěvek nesmí přesáhnout výši zaručeného úvěru.
  • V rámci jednoho projektu lze pořídit flotilu vozidel a dobíjecí stanice až do výše limitu de minimis (1 úvěr = 1 projekt). Pořízení dobíjecí stanice musí vždy vázat na pořízený vůz (nelze pořizovat více stanic v rámci projektu než je počet pořízených vozidel).

PODMÍNKY DOTACE

Od března 2024 lze zažádat o dotační program a využít tak na nákup elektromobilu dotační příspěvek do výše až 200 000 Kč.
cupra born

Na co lze dotaci čerpat

Bezemisní vozidla (elektromobily)

Dobíjecí neveřejná infrastruktura pro interní spotřebu

Kdo může dotaci čerpat?

Podniky všech velikostí s výjimkou podniků, které jsou vlastněny územně správními celky.

Výše podpory

Finanční příspěvek max 200 tis. Kč na osobní vozy (M1) s pořizovací cenou do 1 500 000,- Kč bez DPH.

Finanční příspěvek na AC dobíjecí stanici max 50 tis. Kč, na DC stanici (do 40 kW) max 100 tis. Kč, na DC stanici (nad 40 kW) max 150 tis. Kč.

Podpora je poskytována formou bankovní záruky za komerční úvěr od leasingové společnosti/komerční banky v kombinaci s finančním příspěvkem.

Nakupte jen to, co potřebujete.

Žádné nečekané náklady. Široká nabídka možnosti financování.

JEDNODUCHÉ VYŘÍZENÍ ŽÁDOSTI

Cesta k pořízení elektromobilu CUPRA Born nebyla jednodušší. S nabídkou financování od Volkswagen Financial Services obdržíte následující služby:

Atraktivní úrok od 0%

Předplacený servis na 5 let / 60 000 km ZDARMA

Pojištění součástí splátky

Dotace až 200 000 Kč

Vyřízení dotace ZDARMA

Dobíjecí karta

SNADNÁ ŽÁDOST O DOTACI

Pořiďte si vůz CUPRA Born s výhodným úrokem financování včetně pojištění a předplaceného servisu zdarma na 5 let/150 000 km.

Snadné nabíjení kdekoli

Rychle, pohodlně a bez zdržování. Nabíjejte třeba doma přes noc nebo když zrovna nakupujete, pomocí veřejných nabíjecích stanic.

Doba nabíjení

Plné nabití trvá pouze 3 hodiny a 40 minut, takže není složité jej zapojit do každodenního života. Nejsnazší je v tomto ohledu využití domácí nabíjecí stanice, tzv. wallboxu.

Nabíjecí stanice

Přizpůsobitelné tak, aby vyhovovaly všem vašim potřebám. Vyberte si ze tří typů nabíjecích stanic CUPRA Charger tu, která vám bude nejvíce vyhovovat.

POSUŇTE MAXIMÁLNÍ DOJEZD JEŠTĚ DÁL

Dostaňte z bezmisního pohonu co nejvíc. Znalost toho, co ovlivňuje elektrický dojezd vašeho vozu CUPRA, vám pomůže plně využít jeho výhody.

Počasí a venkovní teploty

Optimální výdrž baterie vám zajistí venkovní prostředí s teplotami mezi -5°C až 35°C.

Topení a klimatizace

Nastavte si ideální teplotu kabiny předem, dokud je vaše auto stále připojené do nabíjecí stanice, abyste snížili využití energie později, a prodloužili tak výkon baterie na cestě.

nový cupra formentor kompaktní suv s tlačítkem režimu CUPRA na supersportovním volantu

Styl jízdy

Klidnější jízda a používání režimu Eco pomáhají rozšířit dojezd, pokud jej zrovna potřebujete ušetřit.

Kola

Větší kola mohou mít na dojezd vašeho elektrického vozu také částečný vliv.

CUPRA CONNECT

Mějte pod kontrolou stav a průběh nabíjení baterie a nastavte si svou ideální teplotu ještě předtím, než nastoupíte.
CUPRA Born Aurora Blue barva na parkovišti

e-Manager

Bezproblémové spuštění nebo zastavení procesu nabíjení. Buďte neustále informováni o stavu nabíjení nebo naplánujte další nabíjení tak, aby vyhovovalo vašemu životnímu stylu.

Máte již vůz e-Hybrid? Stáhněte si aplikaci CUPRA CONNECT a začněte si užívat všech výhod.

Zajímá vás nová CUPRA Born? Zůstaňte v kontaktu a získejte další informace.

Pohodlí uvnitř vašeho vozu

  • Připravte své vozidlo před odjezdem
  • Upravte nastavení vozidla
  • Vyhledejte v navigaci nabíjecí stanice
  • Přizpůsobte své vozidlo svým potřebám

Safety & Service

Vždy připraven zasáhnout. Díky automatickému volání tísňové služby v případě nečekané nehody.

Výbava pro ještě lepší výkony

Vyzkoušejte širší pneumatiky s 20 "koly Aero a adaptivní podvozek DCC. Dominantní design, pozoruhodný grip.

* Baterie 77 kWh s prodlouženým dojezdem (548 km) a funkcí e-Boost bude k dispozici od roku 2022.

NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY

E-HYBRID (PHEV) se dá technicky zařadit někde mezi vozidla s klasickým spalovacím motorem a plně elektrická vozidla (BEV). E-HYBRID je díky svému velkému akumulátoru uvnitř vozu schopen plně elektrického pohonu. Při úplném nabití můžete ujet 25 až 70 kilometrů pouze na energii uloženou v akumulátoru. Na krátké výlety funguje e-HYBRID jako plně elektrické vozidlo (BEV) a nemusí tak používat benzín. Na rozdíl od BEV se však může vrátit k normálnímu hybridnímu provozu, jakmile se vyčerpá všechna uložená energie. Nabíjení vašeho e-HYBRIDU snižuje spotřebu paliva, ale elektřina z akumulátoru není pro jeho provoz nutná.

Plného nabití baterie nelze díky své velikosti dosáhnout pouze pomocí generátoru uvnitř vozu, a proto vyžaduje zapojení do elektrické zásuvky nebo nabíjecí stanice. Inovativní souhra mezi elektrickým a spalovacím motorem umožňuje úsporu paliva a snižuje emise výfukových plynů a zároveň poskytuje uživateli příjemný pocit z jízdy.

Na kratších cestách plug-in hybrid obecně běží na čistě elektrickou energii, tam kde to dává smysl, například v městském provozu. Pro maximální efektivitu v různých jízdních situacích, jako jsou delší jízdy nebo nečekaná zrychlení, využívá kombinovaný výkon elektromotoru a spalovacího motoru. Pokud akumulátor, která pohání elektromotor, není nabitý, použije vozidlo výhradně spalovací motor.

Mildhybridy, které se nenabíjejí pomocí napájecího kabelu, používají k podpoře spalovacího motoru elektromotor.

U hybridů je elektromotor a baterie větší než u mildhybridů. Hybridy mohou pohánět vozidlo pomocí elektromotoru na krátké vzdálenosti a dobíjet jeho baterii pomocí motoru nebo prostřednictvím rekuperačního brzdění.

Plug-in hybrid lze dobít převážne zapojením do nabíjecí stanice doma nebo na veřejném místě. Nabízí větší čistě elektrický dojezd díky větší baterii a elektromotoru. Plug-in hybrid umožňuje např. běžně dojíždět do práce a z práce pomocí bezemisního elektrického motoru.

Řidič plug-in hybridu těží především z pružného zrychlení (točivého momentu) díky elektromotoru a tichého zážitku z jízdy v plně elektrickém režimu.

Mnoho majitelů plug-in hybridních vozidel již zvládá většinu svých cest v elektrickém režimu, protože jejich denní cesty jsou obvykle v dosahu méně než 50 kilometrů. V závislosti na vašem tarifu za elektřinu se ve srovnání s vozidlem s klasickým spalovacím motorem výrazně sníží. Ale u plug-in hybridu se nikdy nemusíte vzdát delších cest. Pokud není nabití baterie dostatečné, bude se podle potřeby automaticky aktivovat spalovací motor.

Tato kategorie vozidel může mít také své ekonomické výhody: prostřednictvím podpor a dotací pro elektrická vozidla a nabíjecí infrastrukturu. A další nepřímé, např. daňové výhody, snížené nebo nulové poplatky za parkování či jízdu na placených silnicích a dálnicích.

Většina uživatelů nabíjí svá vozidla doma po celou noc pomocí nabíjecích stanic, tzv. wallboxů, které lze nainstalovat např. do přístřešku pro auto nebo do garáže. Své vozidlo můžete ale nabíjet třeba na parkovišti v práci nebo na veřejných nabíjecích stanicích, které neustále přibývají. Plug-in hybrid lze ale nabíjet i z obyčejné zásuvky.

Maximální účinnosti plug-in hybridu je dosaženo s plně nabitou baterií, proto je lepší vzít v úvahu možnost nabíjení doma nebo na pracovišti. Doporučuje se nabíjet pravidelně, ideálně kdykoliv je to možné, abyste plně využili výhody zabudovaného elektrického motoru.

Elektrický dojezd plug-in hybridního vozidla závisí na velikosti jeho baterie. V případě CUPRA je maximální elektrický dojezd mezi 50 a 70 km, v závislosti na modelu. Celkový dojezd v kombinaci se spalovacím motorem je samozřejmě výrazně vyšší.

Dojezd bude samozřejmě záviset na modelu, stylu jízdy, profilu a stavu vozovky, ale i venkovních teplotách. Hlavní výhodou plug-in hybridu je, že benzínový motor máte vždy připravený k využití, takže vybitá baterie není prakticky vůbec problém.

Doby nabíjení se mohou lišit v závislosti na faktorech, jako je venkovní teplota, aktuální teplota baterie, nabíjecí zařízení, stav baterie a stav vozidla. Konkrétní doby nabíjení jsou podrobně uvedeny v technických specifikacích pro každý dostupný hybridní model plug-in.

Pomocí standardního nabíjecího kabelu lze plug-in hybridní vozidla nabíjet z běžné domácí zásuvky. Pro rychlejší nabíjení můžete také použít nabíjecí stanici nebo wallbox. Nabíječka CUPRA Charger je vybavena vlastním nabíjecím kabelem. Pro veřejné nabíjecí stanice potřebujete nabíjecí kabel AC s koncovkou "Type 2" na obou koncích. Kromě toho může plug-in hybrid získat část své energie také regenerační energií.

8 let nebo 160 000 km, podle toho, co nastane dříve.

Externím faktorem nezbytným pro výkon a kapacitu baterie je teplota. Z tohoto důvodu, zejména v tuhé zimě, je nutné vozidlo během procesu nabíjení "předpřipravit", dokud je auto stále nabíjeno ze sítě. To znamená zahřát baterii a interiér, a nebo je v létě ochlazovat. Tímto způsobem ušetříte nejen energii potřebnou během jízdy, ale také získáte další účinnost hned od začátku s baterií s optimální teplotou. Kromě teploty závisí dojezd také na faktorech souvisejících s uživatelem: využívání klimatizace, hmotnost nákladu a styl jízdy atd.

Momentálně jsou v nabídce CUPRA Leon (150 kW a 180kW), CUPRA Leon Sportstourer (150 kW a 180kW) a CUPRA Formentor (150kW a 180kW) s plug-in hybridní technologií.

KAM DÁL?

Kontaktujte nás

Žádost o dotaci

Plánujete rozšířit firemní vozový park?

  1. Napište nám