- Wayne Griffiths a Jorge Diez po světovém debutu studie CUPRA DarkRebel na autosalonu IAA Mobility v Mnichově probírají, jak se jejich nejnovější posedlost stala realitou
- Ostrý vzhled přídě patří spolu s charakteristickým trojúhelníkovým motivem světelného designu značky CUPRA, centrální "páteří" a tajemnou barvou karoserie k nejodvážnějším designovým prvkům sportovního vozu
- CUPRA DarkRebel byla poprvé vytvořena společně s členy Kmene CUPRA prostřednictvím jejich on-line konfigurací
Praha, 13-09-2023 - "Když jsi nastupoval ke značce CUPRA, požádal jsem tě, abys mě šokoval," vzpomíná Wayne Griffiths s Jorgem Diezem. "A opravdu jsi mě šokoval!" dodává. Po prezentaci značky CUPRA na autosalonu IAA Mobility v Mnichově nemohou předseda představenstva a šéfdesignér značky CUPRA odtrhnout zrak od jedné z jejich největších posedlostí - studie CUPRA DarkRebel. Společně probírají cestu prvního vozu vytvořeného kompletně ve virtuálním prostoru do fyzického světa, v němž se zhmotnil jako dosud nevídaný automobil přicházející z temnoty na světlo.
Od Kmene pro Kmen. "Vždy tvrdím, že značku dělají lidé, a tímto modelem jsme tuto skutečnost potvrdili ještě zjevněji než dosud," říká Griffiths. Studie CUPRA DarkRebel byla vytvořena ve spolupráci s Kmenem CUPRA. Finální podobu pomohlo fyzické verzi vtisknout více než 270 000 virtuálních konfigurací. V souladu s nekonvenčním stylem značky "to byl velmi odlišný proces oproti všem běžným přístupům, protože poprvé v historii je design tohoto vozu výsledkem dialogu s komunitou, a to mu dodává ještě větší sílu," vysvětluje Diez, a dodává: "Celý tým pracoval na tom, aby dosáhl maximálního vyjádření DNA naší značky CUPRA a koncentrací DNA v tomto modelu posunul hranice designu a sportovních výkonů."
Provokativní design. Výsledkem je studie, která vyvolává a stupňuje emoce. "Tento vůz má v sobě hodně pohybu a je plný napětí. Proměnit ho v realitu byla velká výzva," říká Diez. Ale tým značky CUPRA to úspěšně zvládl včetně ostře tvarované přídě a hry se světlem zahrnující ikonický trojúhelníkový motiv světelného designu značky CUPRA. "A jak úžasná je tato tajemná barva karoserie připomínající rtuť!" všímá si Griffiths. "Je smyslná, s vysokou odrazivostí. Její tmavě fialový odstín se mění v závislosti na okolním prostředí jako chameleon," vysvětluje Diez. "A co záď tohoto vozu? Víš, že lidé budou tuto partii vídat nejčastěji, protože tento vůz pojede vždy před nimi," žertuje předseda představenstva značky CUPRA. "Díky rozšířené ramenní oblasti a parametrickému designu super difuzoru je to rozhodně přesvědčivý a působivý pohled," dodává Diez.
Interiér inspirovaným video hrami. "I tady je to ohromující," říká Griffiths sedíce v interiéru, v němž jsou všechny prvky zaměřeny na řidiče. "U značky CUPRA milujeme řízení, a tento vůz řidiče dokonale obejme. Celkový zážitek ještě umocní gamifikace," odpovídá šéfdesignér. Dvoumístný vůz má centrální "páteř" vyrobenou aditivní metodou z hliníku. Poloha za volantem se nastavuje jinak než obvykle. "Sedadla jsou pevně uložená a volant lze posouvat dopředu a dozadu," prozrazuje Diez. Tato novinka je dalším obohacením zážitků z jízdy v režimech Exponential Square, Exponential Cube a Exponential Infinity, který nabízí možnost vstupu do Metahypu, vesmíru značky CUPRA v metaversu, zatímco se vůz nabíjí, "aby si mohli cestující užít další jedinečný zážitek, který na ně čeká uvnitř vozu", zdůrazňuje Diez. Protože "toto je CUPRA, vždy šokující, vždy provokující", říká na závěr Griffiths.
CUPRA je nekonvenční značka, která kombinuje emoce, elektrifikaci a sportovní výkony, aby z Barcelony inspirovala svět. Značka CUPRA, založená v roce 2018, má vlastní sídlo spolu s oddělením pro výrobu závodních vozů v Martorellu (Barcelona) a síť specializovaných dealerství na celém světě.
Značka CUPRA dosáhla v roce 2022 nového prodejního rekordu s více než 150 000 dodanými vozy. CUPRA dokazuje, že elektrifikace a sportovní vlastnosti se vzájemně dokonale doplňují. Každý nově uvedený model s vyzývavým a originálním designem je novým milníkem, který definuje charakter značky: CUPRA Ateca, jedinečný model ve svém segmentu; CUPRA Leon, první elektrifikovaný model díky plug-in hybridnímu pohonu; CUPRA Formentor, první model vyvinutý exkluzivně pro značku CUPRA a její dosud nejprodávanější model; a CUPRA Born, první 100% elektromobil značky.
Značka CUPRA je oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour a oficiálním sponzorem klubu Finetwork KOI, který se účastní elektronických sportů. CUPRA je jedinou automobilovou značkou, která se účastní závodních seriálů pro elektromobily EXTREME E, ETCR a Formule E. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří chtějí být hnací sílou změny. Mezi jeho členy patří mimo jiné pouliční umělec TV Boy, držitelé zlatých olympijských medailí Adam Peaty, Melvin Richardson a Saúl Craviotto, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která již dvakrát v řadě získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.