Modely

Novinka
CUPRA
Leon
Od 779 900
Novinka
CUPRA
Leon Sportstourer
Od 814 900
CUPRA
Ateca
Od 839 900
Novinka
CUPRA
Formentor
Od 904 900
Novinka
CUPRA
Terramar
Novinka
CUPRA
Tavascan
CUPRA
Born

DarkRebel

03.04.2024

Zimní testy CUPRA

 

  • Lucas di Grassi, jezdec týmu ABT CUPRA ve Formuli E a ambasador značky, absolvuje s modelem CUPRA Tavascan své první jízdy na ledu
  • 100% elektrické SUV značky CUPRA se vydalo do Laponska kvůli testování za extrémního počasí s teplotami klesajícími až k -35 °C
  • Vůz úspěšně dokončil řadu testů pod dohledem inženýrů značky CUPRA a za spolupráce zkušeného brazilského jezdce

 

Praha, 03-04-2024 - Arktická zima švédského Laponska je pro všechny nové modely značky CUPRA připravované pro uvedení na trh povinnou destinací, aby u nich byla zaručena nejvyšší úroveň provozních vlastností a spolehlivosti i za extrémních podmínek. Nedávno se na zamrzlé cesty v severní Evropě vydal také model CUPRA Tavascan, za jehož volant usedl řidič světové úrovně - jezdec týmu ABT CUPRA ve Formuli E Lucas di Grassi. Ambasador španělské značky zažil na vlastní kůži vzrušení a emoce z řízení prvního 100% elektrického SUV s logem CUPRA na ledu a zasněžených cestách v Laponsku.

Odvážný charakter.

Zima, vítr, sníh a led byly hlavními překážkami, s nimiž se musel potýkat jak model CUPRA Tavascan, tak i samotný di Grassi. Ten měl ze zcela nové výzvy neskrývanou radost: "Mnoho let řídím automobily po celém světě, ale až nyní jsem poprvé řídil v tak extrémně mrazivých podmínkách." A této výzvě se ihned postavil čelem, navíc to bylo také poprvé, co usedl za volant modelu CUPRA Tavascan. Jeho odborné znalosti a bohaté zkušenosti byly při zimních testech vítaným bonusem, a to nejen z toho důvodu, že závodí na nejvyšší úrovni s elektricky poháněnými vozy, ale také protože "jsem býval testovacím jezdcem a pomáhal vyvíjet závodní monoposty i jejich pneumatiky", vysvětluje ambasador značky CUPRA.

Vývoj při teplotách pod nulou.

Model CUPRA Tavascan byl vystaven drsnému počasí v regionu, kde teploty mohou klesat i pod -35 °C. Inženýři mají v těchto nemilosrdných podmínkách možnost sledovat mimo jiné i to, jak daleko dokáže první 100% elektrické SUV značky dojet na jedno nabití. V řadě testů jim pomáhal di Grassi, například při testování brzdové soustavy na povrchu s kombinací ledu a asfaltu, při němž je posuzována úroveň adheze a ovladatelnosti. "V těchto podmínkách můžete dobře pochopit, jak se vůz chová. Při zatížení přední nápravy můžete sledovat, kolik přilnavosti máte k dispozici a jak pohotově vůz reaguje," říká di Grassi, který vůz důkladně prověřil také na tratích vytvořených pro testování zrychlení a ovladatelnosti inženýry a zkušebními jezdci na zamrzlém jezeře. "Byl jsem ohromen, jak snadno lze ovládat přetáčivost modelu CUPRA Tavascan. Je to vůz s pohonem všech kol, u něhož můžete bez obav využít veškerý výkon potřebný k tomu, abyste si na kluzkém povrchu zachovali kontrolu nad situací," dodává na závěr di Grassi.

Společný impulz.

Více než 100 inženýrů z výzkumného a vývojového oddělení značky CUPRA přijelo na tento přísně tajný zkušební polygon, kde na ně čekalo přibližně 1100 dnů testování od listopadu do března. Mezi nimi byl i Dr. Werner Tietz, člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj značky CUPRA, aby osobně dohlédl na vývoj modelu CUPRA Tavascan. "Pro nás je důležité, aby tento vůz poskytoval dostatek točivého momentu a výkonu pro maximální potěšení z jízdy. Proto jsou tyto testy velmi přínosné. Mimo jiné nám umožňují jemně doladit a nastavit systémy, jakým je například stabilizační systém ESC, pro podmínky s nízkou adhezí," vysvětluje Dr. Werner Tietz. Vyvíjený model je podrobován stovkám testů, z nichž testy odolnosti patří mezi nejnáročnější. Vůz při nich musí překonat 30 000 kilometrů, ve dne v noci. Inženýři přitom sledují jeho chování na různých površích a optimalizují jeho provozní vlastnosti. Získávání dat a informací pro optimalizaci definitivního nastavení vozidla vyžaduje svědomitou práci.

Vzrušující jízda.

Di Grassi byl po celou dobu ve skvělé společnosti inženýrů i samotného Dr. Tietze. Zážitky z prvních jízd na sněhu a ledu označil za velmi uspokojivé a s radostí se s inženýry podělil o své zkušenosti z testů. To všechno ale ještě zastínily pocity, které v něm elektrické SUV vyvolávalo při jízdě po ledu na zamrzlém jezeře: "Tento vůz má úžasné reakce. Miluji CUPRU Tavascan! Je velmi precizní, snadno se ovládá a úžasně řídí," shrnuje své zážitky z Laponska Lucas di Grassi.

 SEAT S.A. 

 

SEAT S.A. je jedinou společností ve Španělsku s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen a prodává vozidla pod značkami CUPRA a SEAT.

 

SEAT S.A. vyváží více než 80 % svých vozidel a působí ve více než 70 zemích. Společnost zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků a provozuje tři výrobní závody -   Martorel, El Prat de Llobregat a Barcelona, kde vyrábí modelové řady SEAT Ibiza, SEAT Arona, rodinu Leon a CUPRA Formentor. SEAT S.A. dále vyrábí vozy CUPRA Born a SEAT Tarraco v Německu a rodinu Ateca v České republice.

 

Společnost SEAT S.A. hraje vedoucí roli při přeměně Španělska na elektromobilové centrum Evropy. SEAT S.A., Volkswagen Group, PowerCo a jejich partneři investují v rámci projektu Future: Fast Forward 10 miliard eur do elektrifikace Španělska.

 

CUPRA je nekonvenční značka, která kombinuje emoce, elektrifikaci a sportovní výkony, aby z Barcelony inspirovala svět. Značka CUPRA, založená v roce 2018, se stala jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě. CUPRA má síť specializovaných prodejních míst po celém světě.

 

Značka CUPRA dosáhla v roce 2023 nového prodejního rekordu s více než 230 000 dodanými vozy. CUPRA dokazuje, že elektrifikace a sportovní vlastnosti se vzájemně dokonale doplňují. Každý nově uvedený model s vyzývavým a originálním designem je novým milníkem, který definuje charakter značky: CUPRA Ateca, jedinečný model ve svém segmentu; CUPRA Leon, první elektrifikovaný model díky plug-in hybridnímu pohonu; CUPRA Formentor, první model vyvinutý exkluzivně pro značku CUPRA a její dosud nejprodávanější model; a CUPRA Born, první 100% elektromobil značky.

 

Značka CUPRA je oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour a oficiálním sponzorem klubu Finetwork KOI, který se účastní elektronických sportů. CUPRA je hrdým účastníkem závodního seriálu pro elektricky poháněné monoposty Formule E. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří chtějí být hnací sílou změny. Mezi jeho členy patří mimo jiné filmový režisér J. A. Bayona, nominovaný na Oscary, jezdec Formule E Lucas Di Grassi, pouliční umělec TvBoy, držitelé zlatých olympijských medailí Adam Peaty a Saúl Craviotto, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která již dvakrát v řadě získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award.

 

Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.