20.07.2022

Globální expanze značky CUPRA

  • Austrálie je strategickým globálním trhem pro expanzi značky v asijsko-pacifickém regionu a dalších oblastech
  • Ambicí značky CUPRA je stát se jedním z lídrů mezi značkami elektrických a sportovních vozů v Austrálii
  • Dlouhodobým cílem značky je získat v elektromobilovém segmentu tržní podíl více než 5 %
  • Značka, která je nekonvenčním vyzývatelem, uvádí na australský trh tři modely: CUPRA Leon, CUPRA Ateca a CUPRA Formentor, včetně verzí PHEV
  • CUPRA v Sydney oficiálně otevřela svůj první australský showroom CUPRA City Garage; do roku 2023 plánuje 15 prodejních míst po celé zemi

 

Sydney/Praha, 20-07-2022 - CUPRA urychluje realizaci ambiciózních plánů na rozšiřování své přítomnosti na mezinárodních trzích, aby se stala globální značkou. Vstupem na australský trh nyní dokázala, že pro značku s duchem nekonvenčního vyzývatele není vzdálenost žádnou překážkou.

Značka CUPRA dnes slavnostně otevřela svůj první australský showroom City Garage, který se nachází v centru Sydney. City Garage otevře své brány pro veřejnost v nadcházejících dnech. Značka CUPRA oslavila tento milník akcí, na kterou pozvala zástupce médií a institucí.

"Náš impulz šířit značku CUPRA do celého světa se nikdy nezastaví. Vstupem do Austrálie činíme první významný krok k naší globalizaci," řekl Wayne Griffiths, generální ředitel značky CUPRA. "Austrálie je strategickým globálním trhem pro naši expanzi v asijsko-pacifickém regionu a dalších oblastech. Naší strategií pro zdejší trh je začít s budováním značky a zahájit první produktovou ofenzivu s modely Ateca, Leon a Formentor. Born přijde v roce 2023 a od roku 2025 jej budou následovat naši noví hrdinové, Terramar, Tavascan a UrbanRebel. Chceme být relevantní, skvělou a atraktivní značkou, která kombinuje elektrické a sportovní výkony. Naší dlouhodobou ambicí je dosáhnout v elektromobilovém segmentu tržní podíl více než 5 %."

Cílem značky v Austrálii je zvýšit roční prodeje na více než čtyřnásobek, z 1600 vozů v roce 2022 na 7000 vozidel v roce 2025.

Od uvedení značky CUPRA na trh v roce 2018 vzrostly její globální příjmy z prodeje z 430 milionů eur na téměř 2,2 miliardy eur v roce 2021. Tento vývoj umožňuje značce expandovat, z Barcelony až do Austrálie.

První fáze: rozvíjení značky a zahájení produktové ofenzivy

Austrálie bude prvním trhem značky CUPRA, na němž bude 100% implementován agenturní obchodní model. CUPRA u protinožců také poprvé nabídne zákazníkům kompletně digitální proces prodeje prostřednictvím komplexní obchodní platformy. Na australský trh uvede současně tři modely: CUPRA Ateca, CUPRA Leon a CUPRA Formentor.

Zákazníci budou mít na výběr širokou škálu pohonů včetně plug-in hybridních verzí (e-HYBRID). Všechny vozy CUPRA vyvolávají komplex emocí, který ztělesňuje postoj značky.

Mezi modely určené pro australský trh patří CUPRA Ateca, první model značky, který je ve svém segmentu jedinečný a ztělesňuje vizi značky. CUPRA Ateca kombinuje motor 2.0 TSI o výkonu 300 k se sedmistupňovou převodovkou DSG, pohonem všech kol 4Drive a adaptivními tlumiči DCC.

Spolu s modelem Ateca bude na australský trh uveden "Král Leonů", CUPRA Leon. Tento model zaujme mimo jiné rozsáhlou nabídkou pohonů včetně plug-in hybridní technologie a progresivním, dynamickým designem.

Třetím modelem je Formentor. První vůz navržený a vyvinutý exkluzivně pro značku CUPRA má obrovský potenciál a ve vývoji značky CUPRA hraje zásadní úlohu.

CUPRA uvede u protinožců na trh také model CUPRA Born. Stoprocentní elektromobil dokazuje, že se elektrifikace a sportovní výkony k sobě dokonale hodí a že elektromobily mohou být zábavné a sexy. Zákazníci budou moci tento vůz objednávat od posledního čtvrtletí letošního roku a s předáním prvních vozů se počítá v prvním čtvrtletí 2023.

"CUPRA je v Austrálii sportovní značkou pro řidiče, kteří milují řízení a design. Budeme jednou z prvních evropských značek nabízejících Australanům plug-in hybridní vozy s možností výhradně elektrického pohonu," řekl Ben Wilks, ředitel společnosti CUPRA Australia. "Více než 11 000 zájemců a prodeje speciální zaváděcí edice Launch Edition jsou pozoruhodnou odezvou na značku, která je v Austrálii zcela nová. Už se nemůžeme dočkat, až začátkem roku 2023 uvedeme na trh první elektromobil značky, model CUPRA Born."

V roce 2025 zahájí CUPRA druhou produktovou ofenzivu uvedením modelů Terramar, Tavascan a UrbanRebel.

CUPRA City Garage v Sydney: 7. showroom tohoto druhu na světě

Mezi účastníky slavnostního otevření showroomu CUPRA City Garage byli australský hrdina a brankář národního týmu Andrew Redmayne a budoucí hvězda fotbalového týmu Commonwealth Bank Matildas, Jada Whymanová. CUPRA podporuje fotbal v Austrálii a nedávno značka oznámila své partnerství s týmy Socceroos a Commonwealth Bank Matildas.

CUPRA City Garage je víc než jen reprezentativním showroomem. Je to podmanivá scéna pro společné utváření světa značky CUPRA s jejími fanoušky. Design showroomu umístěného v jedné z nejikoničtějších městských čtvrtí byl inspirován přírodními krajinami Středomoří i Austrálie. Uměleckou stěnu pro něj vytvořil Chris Princic, jehož díla zdobí i několik dalších showroomů CUPRA City Garage. V Sydney je 7. showroom CUPRA City Garage po Mexiku, Hamburku, Mnichově, Miláně, Lisabonu a Rotterdamu.

Značka CUPRA bude zastoupena ve všech významných městech a od srpna bude mít v Austrálii 9 prodejních míst. Cílem značky je rozšířit prodejní síť na 15 partnerů do roku 2023.

CUPRA je nekonvenční značka, která kombinuje emoce, elektrifikaci a sportovní výkony, aby z Barcelony inspirovala svět. Značka CUPRA, založená v roce 2018, má vlastní sídlo spolu s oddělením pro výrobu závodních vozů v Martorellu (Barcelona) a síť specializovaných dealerství na celém světě.

 

Značka CUPRA udržela v roce 2021 vzestupný trend prodeje, jehož celkový objem ztrojnásobila na 80 000 dodaných vozů. K pozoruhodnému výsledku významně přispěl úspěch modelu CUPRA Formentor. CUPRA dokazuje, že elektrifikace a sportovní vlastnosti se vzájemně dokonale doplňují. V roce 2022 značka CUPRA rozšířila modelovou řadu CUPRA Born, první 100% elektromobil značky, o varianty s různými kapacitami akumulátorové baterie a také o ještě výkonnější verzi e-Boost. Představena byla rovněž exkluzivní, limitovaná edice modelu CUPRA Formentor VZ5. CUPRA Tavascan, druhý výhradně elektricky poháněný model značky, bude uveden na trh v roce 2024. To samé platí pro model CUPRA Terramar, elektrifikované sportovní SUV, které připomíná závodní okruh Terramar, kde začala historie značky CUPRA. V roce 2025 bude následovat první městský elektromobil značky, inspirovaný koncepčním vozem CUPRA UrbanRebel.

 

Značka CUPRA je oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour a oficiálním sponzorem klubu Finetwork KOI, který se účastní elektronických sportů. Spolupráce se značkami, jakými jsou Primavera Sound nebo De Antonio Yachts, vytváří lifestylový svět značky CUPRA. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří chtějí být hnací sílou změny. Mezi jeho členy patří mimo jiné pouliční umělec TV Boy, držitelé zlatých olympijských medailí Adam Peaty, Melvin Richardson a Saúl Craviotto, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award.