- CUPRA DarkRebel je maximálně provokativním designem značky CUPRA, vytvořeným ve spolupráci s Kmenem CUPRA pomocí interaktivního hyper konfigurátoru CUPRA
- CUPRA v dosavadním průběhu roku 2023 dodala zákazníkům 150 000 vozů, což je o 60 % více než ve stejném období loňského roku
- Značka v roli vyzývatele pracuje v rámci své globalizace na vstupu do Severní Ameriky
Praha, 04-09-2023 - Značka CUPRA na autosalonu IAA 2023 v Mnichově oznámila, že v dosavadním průběhu roku 2023 dodala zákazníkům na celém světě více než 150 000 vozů. Tento úspěch představuje meziroční nárůst o více než 60 % a potvrzuje pozici značky CUPRA jako jedné z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě.
Společnost SEAT S.A. díky úspěchu značky CUPRA vykázala za první polovinu roku 2023 rekordní finanční výsledky. Společnost dosáhla provozního zisku 371 milionů eur - o 468 milionů eur více než ve stejném období loňského roku. Její provozní zisková marže i nadále rostla a dosáhla již 5,0 % (-1,8 % v první polovině roku 2022). Za těmito výsledky stojí především pokračující úspěchy modelu Formentor, nejprodávanějšího modelu ve svém segmentu, a elektromobilu CUPRA Born, který v roce 2023 zdvojnásobil své prodeje. Značka CUPRA prodala od svého založení více než 400 000 vozů, přičemž více než 25 % celkového prodeje připadlo na první polovinu letošního roku.
Autosalon IAA v Mnichově byl také svědkem světové premiéry nové studie DarkRebel, která posouvá hranice designu a sportovních výkonů, a dokonce zpochybňuje způsob, jímž jsou automobily vytvářeny pro budoucí generace řidičů.
Na utváření designu studie CUPRA DarkRebel se podílelo více než 270 000 konfigurací, které si ve virtuálním hyper konfigurátoru CUPRA navrhli členové Kmene CUPRA včetně ambasadorů značky, jimiž jsou hráči FC Barcelona Alexia Putellasová a Marc ter Stegen nebo herec Daniel Brühl. Shromážděná data byla následně využita k vytvoření finálního designu studie CUPRA DarkRebel, která se nynějším odhalením fyzické verze na IAA v Mnichově přesunula z virtuálního do reálného světa.
Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA, k tomu říká: "Díky vášni a kreativitě Kmene CUPRA jsme dokázali přeměnit jednu z našich nejsilnějších posedlostí v reálný koncepční vůz. CUPRA DarkRebel je maximálně provokativním ztělesněním designu značky CUPRA. Je to rebel s jasným záměrem: dokázat, že budoucí elektromobily mohou být sportovní, sexy a emocionální."
Výsledkem je 100% dvoumístný sportovní elektromobil s karoserií typu shooting brake, která zrcadlí vášeň a revoluční přístup značky CUPRA. Nová studie zaujme mimo jiné tajemnou barvou karoserie připomínající kapalnou rtuť, světlem pojatým jako hmatatelný materiál a zvýšenou pozorností vůči udržitelnosti.
Jorge Díez, šéfdesignér značky CUPRA, k tomu dodává: "DarkRebel je vrcholným vyjádřením DNA naší značky CUPRA, ale nyní bez jakýchkoli limitů. Je to vůz s jasnou misí: posílit naše emoce."
Wayne Griffiths v průběhu IAA také potvrdil, že CUPRA po úspěšném vstupu značky na australský trh plánuje ve své globalizaci další krok.
"CUPRA má ambici být opravdu globální značkou, a proto pracujeme na našem vstupu na severoamerický trh. Naše plány se pohybují správným směrem. Jsem si jistý tím, že máme správnou strategii pro náš cíl, aby se CUPRA stala úspěšným příběhem také v Americe," uvedl na závěr.
CUPRA bude během IAA přítomna na různých místech Mnichova:
- Návštěvníci expozice CUPRA Open Space si budou moci prohlédnout studii CUPRA DarkRebel společně s vozy CUPRA Tavascan, CUPRA Raval a CUPRA UrbanRebel Racing.
- SUMMIT: Návštěvníci mohou vstoupit do metahypu CUPRA prostřednictvím brýlí s virtuální realitou a seznámit se s modelem CUPRA Tavascan.
- CUPRA Experience Center nabídne zástupcům médií možnost vyzkoušet si CUPRA Exponential Experience a prohlédnout si nový model CUPRA Formentor VZ5 BAT x ABT, vyvinutý ve spolupráci s partnerem ABT.
CUPRA je nekonvenční značka, která kombinuje emoce, elektrifikaci a sportovní výkony, aby z Barcelony inspirovala svět. Značka CUPRA, založená v roce 2018, má vlastní sídlo spolu s oddělením pro výrobu závodních vozů v Martorellu (Barcelona) a síť specializovaných dealerství na celém světě.
Značka CUPRA dosáhla v roce 2022 nového prodejního rekordu s více než 150 000 dodanými vozy. CUPRA dokazuje, že elektrifikace a sportovní vlastnosti se vzájemně dokonale doplňují. Každý nově uvedený model s vyzývavým a originálním designem je novým milníkem, který definuje charakter značky: CUPRA Ateca, jedinečný model ve svém segmentu; CUPRA Leon, první elektrifikovaný model díky plug-in hybridnímu pohonu; CUPRA Formentor, první model vyvinutý exkluzivně pro značku CUPRA a její dosud nejprodávanější model; a CUPRA Born, první 100% elektromobil značky.
Značka CUPRA je oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour a oficiálním sponzorem klubu Finetwork KOI, který se účastní elektronických sportů. CUPRA je jedinou automobilovou značkou, která se účastní závodních seriálů pro elektromobily EXTREME E, ETCR a Formule E. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří chtějí být hnací sílou změny. Mezi jeho členy patří mimo jiné pouliční umělec TV Boy, držitelé zlatých olympijských medailí Adam Peaty, Melvin Richardson a Saúl Craviotto, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která již dvakrát v řadě získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.