Leon Competición

e-Racer

03.03.2021

CUPRA Formentor si odnáší nejvyšší 5hvězdičkové hodnocení z přísnějších testů bezpečnosti Euro NCAP

  • Formentor je prvním vozem CUPRA hodnoceným organizací Euro NCAP

  • Exkluzivní CUV bylo organizací Euro NCAP testováno podle aktuálních, přísnějších kritérií a dosáhlo nejvyššího hodnocení

  • CUPRA Formentor nabízí cestujícím - dospělým i dětem - vysokou úroveň bezpečnosti, což platí i pro velmi zranitelné účastníky silničního provozu

 

Praha, 03/03/2021 - Model CUPRA Formentor - první vozidlo, které bylo navrženo a vyvinuto exkluzivně pro značku CUPRA - získal od organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. 

Start Video

Jedná se o první test vozidla značky CUPRA organizací Euro NCAP, který se stal milníkem samostatné značky CUPRA i z toho důvodu, že letošní testy Euro NCAP probíhaly za přísnějších podmínek než dosud, a dosažení nejvyššího hodnocení tak bylo náročnější.

 

"CUPRA zažívá jako samostatná značka silný růst a první bezpečnostní testy Euro NCAP jsou pro ni velkým krokem do další fáze jejího vývoje," řekl Dr. Werner Tietz, člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj značek CUPRA a SEAT. "Je to milník, jehož dosažení bylo náročné, protože metodika testů organizace Euro NCAP se významně změnila, ale CUPRA Formentor je automobilem, který je připravený na každou situaci."

Vozy CUPRA Formentor čekala řada zpřísněných testů včetně nové čelní nárazové zkoušky, při níž dochází ke kolizi jedoucího vozu do pohybující se bariéry. Tento nový test nahradil nárazový test do deformovatelné bariéry s mírným přesazením. Jeho účelem je ještě přesnější hodnocení ochrany cestujících a schopnosti přední části vozu pohlcovat nárazovou energii při tomto druhu kolize.

Organizace Euro NCAP aktualizovala také boční nárazové testy. Mezi změny patří zvýšení rychlosti a hmotnosti bariéry při bočním nárazu na straně řidiče. Dalším zpřísněním požadavků je zavedení testu ochrany cestujících při bočním nárazu na straně spolujezdce. V tomto případě se sleduje také možný kontakt těl řidiče a spolujezdce vpředu. Dosažení maximálního pětihvězdičkového hodnocení je tak ještě náročnější než dosud.

Bezpečnostní organizace Euro NCAP se kromě zpřísnění nárazových testů v oblasti pasivní bezpečnost zaměřuje nyní ještě intenzivněji také na asistenční systémy a technologie pro prevenci nehod. Hodnocení asistenčních systémů zahrnuje mimo jiné funkce pro rozpoznávání únavy a nepozornosti řidiče. Funkce systému AEB ještě důkladněji prověřují nové testy například při couvání nebo odbočování na křižovatce.

 

Bezpečnost je jasnou prioritou
CUPRA Formentor umožňuje díky souboru vyspělých bezpečnostních a komfortních technologií ještě bezpečnější jízdu v každodenním provozu a také splňuje přísné požadavky testů Euro NCAP.

Pomyslný ochranný polštář kolem vozidla a jeho cestujících vytvářejí vzájemně spolupracující systémy, mezi něž patří funkce autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist)*, asistent pro couvání z parkovacího místa (Exit Assist)*, asistent pro rozpoznávání dopravních značek TSR (Traffic Sign Recognition)*, asistent pro jízdu v dopravní koloně TJA (Traffic Jam Assist)*, asistent pro ovládání světlometů (Light Assist)* a přednárazový asistent PCA (Pre-Crash Assist)*.

Bezpečnostní výbava zahrnuje kromě sedmi airbagů včetně sériově dodávaného centrálního bočního airbagu pro cestující vpředu, rovněž asistenční systém Front Assist s detekcí vozidel, chodců a cyklistů, asistenční funkci pro podporu řízení při vyhýbacích manévrech (Emergency Steering Assist), asistenta pro průjezd křižovatkou (Junction Assist), asistenta pro jízdu v jízdním pruhu (Lane Assist) a systém nouzového volání e-Call. CUPRA Formentor je tak jedním z nejbezpečnějších vozů na současném trhu, což potvrzují i výsledky přísných testů podle nové metodiky Euro NCAP.

Systém Front Assist zahrnuje kromě detekce vozidel, chodců a cyklistů také asistenční funkci pro podporu řízení při vyhýbacích manévrech (Emergency Steering Assist) a asistenta pro průjezd křižovatkou (Junction Assist). Pokud se řidič snaží vyhnout překážce, systém Front Assist vyhýbací manévr podpoří cílenými zásahy do řízení a brzdové soustavy, aby se vozidlo pohybovalo po optimální trajektorii, která zabrání kolizi s překážkou.

 

CUPRA Formentor stanovuje nová měřítka
Model CUPRA Formentor dosáhl vynikajících výsledků ve všech oblastech a za ochranu dospělých cestujících obdržel 93 %, za ochranu dětí 88 %, za ochranu velmi zranitelných účastníků silničního provozu 68 % a za bezpečnostní asistenční systémy 80 %.

CUPRA Formentor je prvním vozem značky, který byl podroben bezpečnostním testům Euro NCAP. Organizace každé dva roky aktualizuje metodiku svých testů, které jsou po loňských změnách ještě přísnější a důkladnější než dosud.

 

* výbava na přání

CUPRA je nekonvenční značka, která vyzývá etablovanou konkurenci moderním designem a sportovními výkony a která z Barcelony inspiruje svět progresivními vozy a zážitky. Nezávislá značka CUPRA, založená v roce 2018, má vlastní sídlo spolu s oddělením pro výrobu závodních vozů v Martorellu (Barcelona) a síť specializovaných dealerství na celém světě.

Značka CUPRA udržela v roce 2020 vzestupný trend prodeje díky 11% nárůstu na 27 400 prodaných vozů. Mimořádně silné poptávce se těšily modely CUPRA Ateca a CUPRA Leon. Kromě toho byl na trh uveden model CUPRA Formentor, první vůz exkluzivně navržený a vyvinutý pro značku CUPRA. V roce 2021 představí CUPRA model CUPRA Formentor také ve verzích Plug-in Hybrid a první 100% elektromobil, CUPRA el-Born. Těmito modely dokáže, že elektrifikace se dokonale doplňuje se sportovním charakterem.

CUPRA se letos zúčastní terénních závodů Extreme E pro elektricky poháněná SUV. Kromě toho je exkluzivním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, a prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří sdílejí hodnoty značky. Mezi jeho členy patří mimo jiné německý fotbalový brankář Marc ter Stegen, švédský závodní jezdec Mattias Ekström a pět z nejlepších padelových hráčů na světě.